Κυριακή, 5 Ιουνίου 2011

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Παιχνίδια στο νηπιαγωγείο για τις ημέρες του Ιουνίου

Ø Σουβλάκια φρούτων. Παίζεται με δυο αντίπαλες ομάδες. Κάθε ομάδα θα προσπαθήσει να βάλει ,σε ξύλινα καλαμάκια από σουβλάκια που είναι τοποθετημένα πάνω σε δυο μισές μπάλες από φελιζόλ, κομμάτια φρούτων ( μπανάνες, μήλα , αχλάδια , ροδάκινα…)

Κερδίζει η ομάδα που έχει φτιάξει τα περισσότερα σουβλάκια φρούτων μέσα στο χρόνο που έχουμε ορίσει ( π.χ. με κλεψύδρα, ή μόλις τελειώσει το τραγούδι που τραγουδάει η άλλη παρέα των παιδιών )

Ø Χρώματα και μπάλες. Έχουμε δυο ορθογώνια κουτιά αρκετά μεγάλα , στη γωνιά της παρεούλας έχουμε φτιάξει ένα μεγάλο κύκλο με γάζες και έχουμε ρίξει μπάλες από μαλακό υλικό σε δυο χρώματα ( τα κουτιά θα πρέπει να είναι βαμμένα στα αντίστοιχα χρώματα) . Δυο ομάδες των 4 με 5 παιδιών ,που στην κάθε μια αντιστοιχεί ένα από τα δυο χρώματα, καλούνται σε συγκεκριμένο χρόνο, να τοποθετήσουν όσο πιο πολλές μπάλες μπορούν στα αντίστοιχα κουτιά. Κερδίζει η ομάδα που έχει τις πιο πολλές μπάλες.

Ø Παραλλαγή του προηγούμενου. Οι ομάδες των παιδιών καλούνται αντί για μπάλες να βρουν και να ανακαλύψουν μέσα στην τάξη πράγματα με το αντίστοιχο χρώμα της κάθε ομάδας και να το ρίξει στο κουτί της. Κερδίζει και πάλι η ομάδα που έχει μαζέψει τα περισσότερα αντικείμενα.

Ø Παιχνίδια με μπαλόνια. Φουσκώνουμε μπαλόνια όσα και τα παιδιά της τάξης μας, αφού πρώτα έχουμε βάλει μέσα μια μικρή καραμελίτσα. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες. Καλούνται να πάρουν θέση το ένα πίσω από το άλλο, αντίστοιχα στη κάθε ομάδα του. Απέναντι στη κάθε ομάδα τοποθετούμε από μια καρέκλα σε αρκετή απόσταση από το πρώτο παιδί. Τοποθετούμε πάνω στις καρέκλες το μπαλόνι, το πρώτο παιδί από κάθε ομάδα θα πρέπει να τρέξει να καθίσει στο αντίστοιχο μπαλόνι και να το σπάσει. Μόλις το σπάσει παίρνει την καραμέλα του και φεύγει αμέσως πρέπει να ξεκινήσει το επόμενο παιδί από την ομάδα του. Τελειώνει μόλις παίξουν όλα τα παιδιά. ( δεν είναι ανάγκη να κερδίσει εδώ κάποια ομάδα αλλά να περάσουν καλά , χωρίζουμε τα παιδιά σε δυο ομάδες όταν έχουμε πολλά παιδιά στην τάξη μας)

Ø Περπατώ με μπαλόνια . Χρειαζόμαστε μπαλόνια αφού πρώτα τα γεμίσουμε με νερό. Στην αυλή του σχολείου μας δημιουργούμε με διάφορα υλικά και αντικείμενα ,που διαθέτουμε στο σχολείο ( γάζες, καρέκλες, ραβδάκια, στεφάνια , τραπέζια …) δυο παράξενους μαγικούς δρόμους , πρέπει ο ένας να είναι όμοιος με τον άλλο. Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες και η κάθε ομάδα παίρνει θέση απέναντι από το δικό της μαγικό δρόμο. Το πρώτο παιδί ,από κάθε ομάδα κρατώντας στα δυο του χέρια τα δυο μπαλόνια γεμάτα με νερό ,θα πρέπει να περάσει από αυτό το μαγικό δρόμο και να γυρίσει γρήγορα να δώσει τα μπαλόνια στο επόμενο παιδί της ομάδας του. Το παιχνίδι τελειώνει μόλις περπατήσουν όλα τα παιδιά των ομάδων και νικήτρια η ομάδα που θα τερματίσει πρώτη αλλά θα έχει και τα μπαλόνια της γερά

Ø Απαντώ στις ερωτήσεις. Δυο ομάδες των τεσσάρων πέντε παιδιών, ερωτήσεις κατάλληλες για τα παιδιά του νηπιαγωγείου ( π.χ. τι χρώμα παίρνει ο ουρανός όταν είναι έτοιμος για βροχή ; τι κάνω για να σβήσω το φως το βράδυ; Πρώτα βάζουμε τα παπούτσια ή το παντελόνι;……) μια τρίτη ομάδα αναρτεί τους πόντους για κάθε ομάδα στο αντίστοιχο καβαλέτο της κάθε ομάδας. Κάθε ομάδα παίρνει από ένα πόντο για κάθε σωστή απάντηση. Οι ερωτήσεις θα πρέπει να είναι τόσες για τη πρώτη ομάδα όσες και για τη δεύτερη , αφήνουμε ένα περιθώριο ενός με δυο λεπτά ώστε να συνεργαστούν τα παιδιά μεταξύ τους για να δώσουν τη σωστή απάντηση. Ο χρόνος είναι ο ίδιος για όλες τις απαντήσεις και για τις δυο ομάδες. Κερδίζει η ομάδα που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους.*

*οι ερωτήσεις μπορεί να είναι και αστείες , αυτό προκαλεί πολύ γέλιο μέσα στην τάξη. Την επόμενη μέρα μπορούν να σκεφτούν ερωτήσεις τα παιδιά και να τις ρωτήσουν στην άλλη ομάδα.

Ø Συνεχίζω το τραγούδι. Όπως το προηγούμενο παιχνίδι αλλά αντί για ερωτήσεις τα παιδιά ακούνε γνωστά τους τραγούδια , διακόπτουμε σε κάποια στιγμή το τραγούδι και τα παιδιά της ομάδας πρέπει να το συνεχίσουν.

Ø Μπόουλινγκ στο σχολείο. Χρειαζόμαστε πλαστικά μπουκάλια από νερό για κορίνες ( τα παιδιά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς είχαν κολλήσει στο εξωτερικό τους με ατλακόλ εφημερίδες και τα είχαν βάψει με διάφορα χρώματα και σχέδια )। Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες πρέπει να ρίξουν τις κορινες με τη μπάλα τους από μια συγκεκριμένη απόσταση . Υπάρχει μια ομάδα που γίνεται κριτής και μια άλλη που φτιάχνε τις κορίνες.

Κάθε φορά που παίζουμε ένα παιχνίδι βάζουμε και την ανάλογη μουσική . Για τα καλοκαιρινά παιχνίδια ταιριάζει ζωντανή δυνατή μουσική ακόμη και ξένη ροκ μουσική